>>>> HOME <<<<

Jumaat, 21 Jun 2013

MUFTI KELANTAN MENENTANG PERHIMPUNAN HARAM 22 JUN 2013

MUFTI KELANTAN SENDIRI MENENTANG PERHIMPUNAN HARAM 22 JUN 2013, DENGARLAH CAKAP ULAMAK KELANTAN MUFTI KELANTAN YANG BEBAS DARI UNSUR MANA MANA PARTI POLITIK, SIAPA MELAWAN ULAMAK YANG BENAR DIKIRA MELAWAN HUKUM ISLAM , HUKUM ALLAH, SEBB TU ULAMAK BESAR PAS DIKALANGAN ISLAM SUNNI TIDAK AKAN TURUN BERHIMPUN HARAM SEBB HUKUMNYA HARAM MEROSAKKAN EKONOMI DAN KEAMANAN NEGARA

KOTA BHARU 20 Jun - Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad menyifatkan peserta perhimpunan haram pakatan pembangkang Sabtu ini di Kuala Lumpur sebagai golongan yang sudah hilang 'punca'.

Beliau berkata, golongan tersebut sebenarnya sukar untuk diperbetulkan dan sebarang saranan termasuk mengadakan solat hajat yang jauh lebih baik daripada perhimpunan itu tetap tidak memberikan sebarang faedah kepada mereka.



Sebaliknya kata beliau, peserta perhimpunan itu tetap akan melakukan apa yang mereka fikirkan, meskipun mendapat tentangan banyak pihak.

"Mereka memang suka begitu. Dahulu sebelum pilihan raya, sudah ada perhimpunan sebegini, saya ingat akan berakhir. Namun, selepas pilihan raya, mereka masih lagi tidak puas hati. Itu tidak puas hati, ini tidak puas hati.

"Sekarang saya nampak kalau kita hendak menentang situasi ini, kita terlalu bergantung pada pertubuhan bukan kerajaan (NGO), ulama, padahal itu hanya melibatkan isu politik dan sepatutnya ahli politik yang perlu menyelesaikannya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang komen yang tersiar adalah menjadi tanggungjawab penghantar. Pemilik blog tidak bertanggungjawab terhadapnya. Sekiranya ada sebarang komen dihantar dan tersiar yang bertentangan dengan undang-undang negara , pemilik blog ini akan memberi kerjasama penuh kepada pihak berkuasa yang berkenaan untuk tujuan siasatan dan tindakan.

HARAP MAKLUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...