>>>> HOME <<<<

Jumaat, 5 Julai 2013

MASJID TERAPUNG HADIAH PENINGGALAN ALLAHYARHAM KEPADA PENDUDUK PULAU PERHENTIAN


melihat masjid yang sedang dalam pembinaan di Pulau Perhentian, mereka akan teringatkan Allahyarham Dr. A Rahman Mokhtar bekas wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang baru sahaja meninggal dunia.
Masjid yang dipohon oleh Allahyarham daripada Menteri Besar Dato’ Haji Ahmad Said bakal menjadi masjid yang cantik di dalam laut di tepi Pulau Perhentian Kecil perkampungan di situ.
Alalahyarham adalah anak jati pulau tersebut, dilahir dan dibesarkan dipulau itu, malah mendapat pendidikan awal di sekolah rendah di pulau tersebut.
Masjid yang bernilai RM13. 5 juta, dimulakan pembinaan pada April 2011 dan dijangka siap akhir tahun ini.
Ia dilengkapi dengan dewan dan juga kedai makan di dalam laut selaras dengan pendekatan bersepadu menjadikan masjid sebagai tempat yang komuniti sentiasa berkunjung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang komen yang tersiar adalah menjadi tanggungjawab penghantar. Pemilik blog tidak bertanggungjawab terhadapnya. Sekiranya ada sebarang komen dihantar dan tersiar yang bertentangan dengan undang-undang negara , pemilik blog ini akan memberi kerjasama penuh kepada pihak berkuasa yang berkenaan untuk tujuan siasatan dan tindakan.

HARAP MAKLUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...